اقیانوس
 
 
منوی اصلی
صفحه نخـــــست
چــــاپ صفــــحه
خـــانه كردن وب
ذخـــــیره صفحه
پـست الکترونیک
بایگـــانی مطالب
در باره ی ما
 

به وبلاگ من خوش آمدید
موضاعات
پیوند وبلاگ
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اقیانوس و آدرس oghyanus.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


آرشیو ماهیانه
تير 1394
شهريور 1392
مرداد 1392
تير 1392
نویسندگان
نویسندگان
پیوند وبلاگ
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه
الوقلیون

:: تمام پیوندها ::
 
طراح قالب و کد های جاوا...

كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS

طراح قالب و کد های جاوا...

Www.LoxBlog.Com

کد های وجاوا :


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 5
بازدید کل : 7150
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


کم‌خوابی میزان تستوسترون مردان را کاهش می‌دهد

کم‌خوابی میزان تستوسترون مردان را کاهش می‌دهد

 
یک بررسی جدید نشان می‌دهد که کمبود خواب ممکن است به شدت میزان تستوسترون را در مردان کاهش دهد.

به گزارش وب مد یک بررسی مقدماتی نشان داد یک هفته بیخوابی میزان تستوسترون را در گروهی از مردان جوان سالم تا حداکثر 15 درصد کاهش می‌دهد.

پژوهشگران می‌گویند میزان پایین تستوسترون نه تنها بر فعالیت جنسی مردان را کاهش می‌دهد، به شیوه‌های گوناگون بر سلامتی مردان نیز اثر منفی به جای می‌گذارد.برای مثال میزان پایین تستوسترون در مردان با کاهش انرژی، کاهش میل جنسی، کاهش تمرکز و خستگی و فرسودگی همراه است.

تستوسترون همچنین برای ساخته شدن توده عضلانی و حفظ تراکم استخوانی ضروری است. میزان تستوسترون به طور طبیعی از 40 سالگی به بعد، هر سال یک تا دو درصد، کاهش پیدا می‌کند.

پژوهشگران در این برسی میزان تستوسترون در 10 مرد جوان سالم پیش و پس از یک هفته خواب طبییعی و یک هفته بیخوابی مقایسه کردند.در هفته اول این مردان هشت ساعت در شب در خانه خوابیدند. سپس در هفته دوم در آزمایشگاه خواب سه شب با 10 ساعت خواب و هشت شب با 5 ساعت خواب را گذراندند.

نتایج نشان داد که میزان تستوسترون پس از هفته بیخوابی میزان تستوسترون نسبت به هفته با خواب معمول 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کرده است.

این بررسی بیانگر آن است که بیخوابی طولانی مدت می‌تواند پیامدهای منفی بر میزان تستوسترون و سلامت مردان داشته باشد.


کم‌خوابی با مرگ زودرس ارتباط دارد

کم‌خوابی با مرگ زودرس ارتباط دارد


پژوهشگران می‌گویند افرادی که کمتر از 6 ساعت در شب می‌خوابند در معرض خطر بیشتر مرگ زودرس هستند

به گزارش خبرگزاری فرانسه به گفته این پژوهشگران افرادی که کمتر از این مقدار می‌خوابند، 12 درصد با احتمال بیشتری به طور زودرس می‌میرند، در عین حال این  پژوهشگران رابطه‌ای میان خوابیدن بیش از 9 ساعت در شبانه روز و مرگ زودرس پیدا کردند.

 فرانسیسکو کاپوچینو، سرپرست این پژوهش در دانشگاه وارویک در انگلیس گفت: "اگر کم بخوابید، در معرض ابتلا به دیابت، چاقی، فشار خون بالا و کلسترول بالا قرار می‌گیرید."

این بررسی که با همکاری دانشگاه فریدریک دوم در ناپل ایتالیا انجام شد، مجموعه‌ای از بررسی‌ها طولانی مدت در حد یک دهه را از سراسر جهان را که شامل 1.3 میلیون نفر می‌شد، گرد آورده و نشان دهنده "شواهد صریحی از رابطه مستقیم بین" کمبود خواب و مرگ زودرس" است.

 کاپوچینو گفت: "به عقیده ما رابطه میان کمبود خواب و بیماری به خاطری از رشته‌ای از سازوکارهای هورمونی و عوامل مربوط بهسوخت و ساز است."

یافته‌های این بررسی در ژورنال Sleep منتشر شده است.

 کاپوچینو اعتقاد دارد مدت خواب یک موضوع بهداشت عمومی است که باید به عنوان یک عامل خطرساز رفتاری برای بیماری‌ها بوسیله پزشکان مد نظر قرار گیرد.

کاپوچینو می‌گوید: "جامعه ما را به سوی خواب کمتر و کمتر می‌راند" و می‌افزاید حدود 20 درصد جمعیت در آمریکا و انگلیس کمتر از پنج ساعت می‌خوابند.

به گفته او خوابیدن کمتر از شش ساعت "در میان کارمندان تمام‌وقت شایع‌تر است، که احتمالا بیانگر فشارهای اجتماعی برای ساعات طولانی‌تر و کار بیشتر در شیفت‌های غیرمعمول است."

این بررسی همچنین رابطه‌ای میان خوابیدن بیش از 9 ساعت در شب و مرگ زودرس پیدا کرد، اما کاپوچینو گفت احتمالا پرخوابی بیش از آنکه علت بیماری باشد، نتیجه بیماری است."

 کاپوچینو که رئیس "برنامه خواب، سلامت و جامعه" در دانشگاه وارویک است، گفت: "پزشکان معمولا در مورد مدت خواب بیماران سوال نمی‌کنند، در حالیکه میزان خواب فرد ممکن است بیانگر وجود اشکالی باشد."

این پژوهش عارضه جانبی در مورد افرادی که 6 تا 8 ساعت در روز می‌خوابند، نشان نداد.


مغز در خواب، خود را Reset می‌کندl

مغز در خواب، خود را Reset می‌کند

 انسان‌ها بدون خواب تحریک پذیر و ناکارآمد و می‌شوند اما اینکه خواب چگونه ما را بهبود می‌بخشد هنوز به طور کامل درک نشده است اما تحقیقات یک روانشناس آمریکایی نشان می‌دهد که وی پاسخی برای عملکرد مغز درحالی که ما خواب هستیم یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر، گیولیو تونونی روانشناس از دانشگاه ویسکوزین - مدیسون نظریه‌ای را ارائه داده که طی آن اظهار می‌دارد هنگامی که ما خواب هستیم مغز خود را به حالت اولیه باز می‌گرداند و یا به اصطلاح خود را Reset می‌کند و شرایطی را که در طول روز ایجاد شده از بین می‌برد، همین مسئله موجب می‌شود که صبح روز بعد وقتی از خواب بیدار می‌شویم احساس طراوت کرده و آماده یادگیری و فرآیند ورود و خروج اطلاعات هستیم.

موج فعالیت مغز در طول خواب عمیق قوی است، نشانه‌ای که تونونی اعتقاد دارد مغز فشارهای غیرضروری را از روی خود حذف می‌کند.

به زبان ساده‌تر مغز زمانی که ما خواب هستیم خود را به همان شکلی تمیز می‌کند که رایانه خود را راه اندازی مجدد (Reboot) می‌کند.

تحقیقات تونونی درباره خواب با استفاده از داوطلبان، موش‌ها و شبیه سازی رایانه‌ای انجام شده و نخستین چشم اندازها

را درباره هدف خواب فراهم کرده است.

وی طی مقاله‌ای درباره همین موضوع نوشته است: خواب بهایی است که باید بپردازید تا مغز روز بعد عملکرد موثری داشته باشد.

فرضیه وی این است که خواب به مغز اجازه می‌دهد تا پس از یک روز سخت فرصتی برای آسایش بدهد. مطالعات آزمایشگاهی وی نشان می‌دهد که مغز حیوانات برخی از بخش‌های خود را زمانی که در خواب فرو می‌رود کاملا می‌بندد به این معنا که یک عملکرد مهم فیزیکی برای مغز در این زمان وجود دارد.


خواب به تقویت حافظه کمک می‌کند

خواب به تقویت حافظه کمک می‌کند


گروهی از دانشمندان سوئیسی و آلمانی در تازه ترین تحقیقات خود نشان دادند که خواب به تقویت حافظه می‌کند.

به گزارش مهر، آیا شما آدم سر به هوایی هستید و همیشه همه چیز را فراموش می‌کنید؟ شاید علت آن این است که به اندازه کافی نمی‌خوابید.

دانشمندان دانشگاه باسل سوئیس و دانشگاه لوبک آلمان دریافتند که برای داشتن یک حافظه آهنی نیاز است که فرد خوب بخوابد.

این نتایج نشان می‌دهد که خواب به تقویت خاطرات کمک می‌کند و اجازه می‌دهد که اطلاعات مشابهی که در طول روز جمع آوری شوند در ذهن تفکیک شوند.

به گفته این محققان، زمانی که خواب به اندازه کافی نیست، فرایند تقویت خاطرات درحالی که فرد بیدار است اتفاق می‌افتد و بنابراین به درستی انجام نمی‌شود، چرا که رویدادهای مشابه ردهای چندان عمیقی بر روی ذهن برجای نمی‌گذارند و بنابراین پیدا کردن دوباره آنها دشوارتر می‌شود.

این محققان به منظور تائید اعتبار این فرضیات برای 24 داوطلب یک تمرین ویژه حافظه تجویز کردند. شرکت کنندگان باید اشیای مختلف را در یک قفسه مشبک می‌چیدند درحالی که در هوا یک رایحه معطر در جریان بود. به این ترتیب در ذهن داوطلبان ارتباطی میان اشیای مختلف و بوی عطر شکل می‌گرفت.

پس از انجام این تمرین، شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. یکی از این دو گروه بیدار ماند و برای گروه دوم چند ساعت خواب مناسب تجویز شد.

چند ساعت بعد، تمام داوطلبان وارد اتاقی شدند که دوباره همان رایحه معطر در آن گسترده شده بود. این رایحه باید خاطرات اشیاء را زنده می کرد. مغز هر دو گروه با رزونانس مغناطیسی رصد شد.

نتایج این تحقیقات نشان داد در داوطلبانی که خوابیده بودند خاطرات بسیار قویتر و با ثبات تری شکل گرفته بود و بنابراین می‌توانستند با مراجعه به حافظه خود خاطرات مربوط به اشیاء را به یاد آورند.

براساس گزارش نیچر، همچنین افرادی که خوابیده بودند سریعتر می توانستند اطلاعات مشابه را از هم تفکیک کنند.


تقویت کننده‌های حافظه

تقویت کننده‌های حافظه

تغذیه > آشنایی با خواص خوراکی‌ها- همشهری آنلاین:
اسفناج، قهوه، غلات، میوه و سبزیجات ، تخم مرغ، ماست، انبه، سیب زمینی، ماهی، شکلات و روغن زیتون از مواد غذایی هستند که به تقویت حافظه کمک می‌کنند

به گزارش ایرنا، اسفناج به دلیل برخورداری از بافت‌های گیاهی از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که از اسفناج و سبزی‌های سبز دیگر استفاده می‌کنند، پیر شدن سلول‌هایشان به تاخیر می‌افتد.

اسفناج به دلیل آنزیم‌های موجود در برگ‌هایش موجب تقویت هوش و حافظه می‌شود. اسفناج از ماده دارویی به نام فولیک اسید برخوردار است که برای تقویت حافظه موثر است. اسفناج همچنین برای مبتلایان به بیماری قلبی بسیار مفید وحاوی مواد آنتی اکسیدان فراوان است.

قهوه از موادی مانند آنتی اکسیدان‌ها، آمینواسید، ویتامین و مینرال برخوردار است به ویژه اگر دانه‌های قهوه را دم کنید و بخورید برای تقویت حافظه بسیار مفید است. قهوه همچنین ضد آلزایمر است و با مصرف مداوم آن دچار آلزایمر نخواهید شد.

غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی و عدس از روغن بسیار مفیدی برخوردارند که برای تقویت حافظه مفید و لازم است.

میوه و سبزیجات نیز دارای آنتی اکسیدان‌هایی بسیار مفید برای بدن هستند و خوردن آنها موجب تقویت حافظه می‌شود. به علاوه تخم مرغ نیز برای تقویت حافظه بسیار مفید است به ویژه مصرف آن در دوران بارداری موجب افزایش هوش کودک می‌شود.

یک ظرف ماست دارای امگا 3 و دی.اچ.ای هم برای تقویت حافظه بسیار مفید است.

انبه از میوه‌هایی است که خوردن آن موجب تقویت حافظه می‌شود. این میوه دارای بافت‌های چربی است اما خوردن آن باعث می‌شود که گردش خون تسریع شود. هنگامی که گردش خون سریع‌تر شود باعث می‌شود خون بیشتری به مغز برسد.

محققان استرالیایی به تازگی دریافته‌اند موادی مانند کربوهیدرات‌هایی که به وفور در سیب زمینی یافت می‌شود، باعث تقویت حافظه می‌شود.

ماهی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث تقویت و رشد سریع‌تر سلول‌های مغز و در نتیجه باعث تقویت حافظه می‌شود. ماهی برای عارضه قلبی نیز مفید است.

شکلات نیز یکی دیگر از موادی است که باعث تقویت حافظه می‌شود. البته بهتر است شکلات‌هایی را مصرف کنید که یا تلخ هستند و یا حاوی شیر باشند.

محققان معتقدند، غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و روغن زیتون حافظه را تقویت می‌کند.

همچنین محققان هشدار دادند که مصرف مواد غذایی دارای چربی و قند فراوان نظیر چیپس و نوشابه‌های گازدار بهره هوشی کودکان ˈIQˈ را کاهش می‌دهد.


چطور نام کسی را فراموش نکنیم؟

چطور نام کسی را فراموش نکنیم؟

سلامت > آموزش- همشهری آنلاین:
افراد زیادی تجربه تلخ دیدن چهره ای آشنا که نمی توانند برای آن نامی بیابند را در زندگی دارند،‌ وضعیتی آزاردهنده که مطالعات جدید روانشناسان زوایای جدیدی از آن را آشکار ساخته است.

دانشمندان به تازگی دریافته‌اند ویژگی‌های صورت اشخاص بیشتر از کل صورت آنها در شناسایی هویت تاثیر دارند. به گفته "جیسون گولد" محقق روانشناس دانشکاه ایندیانا در گذشته تصور بر این بود که انسان برای شناسایی صورت یک فرد به کلیت صورت را مشاهده می‌کند اما اکنون مشخص شده است که نگریستن به اجزای صورت از نگریستن به کل صورت تاثیرگذاری بیشتری در شناسایی افراد دارد.

اما چگونه می‌توان چنین توانایی را به شکلی مثبت مورد استفاده قرار داد؟ "اسکات هگوود" نویسنده کتاب "قدرت حافظه" راهکارهایی برای استفاده از این توانایی برای به یاد آوردن و فراموش نکردن اسامی ارائه کرده است:

کلمه بازی

یکی از کلیدی‌ترین راه‌های به یاد سپردن نام افرادی که چهره آنها را شناسایی کرده‌اید،‌ ایجاد ارتباطی میان نام و چیزی مرتبط به آنها است که به راحتی به خاطر سپرده شود. برای شروع می‌توان از خود نام افراد استفاده کرد،‌ مثلا قافیه و "واج آرایی" می‌توانند کمک‌های بسیار خوبی برای به خاطر سپردن اسم‌ها باشند،‌سعی کنید برای هر اسمی یک قافیه بیابید یا کلمه‌ای که حرف اول آن با حرف اول نام فرد یکسان باشد،‌ به این شکل درصد فراموش کردن نام بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

ایجاد محرک حافظه

مواقعی هست که فرد دو نفر را با نام‌هایی یکسان می‌شناسد،‌ در چنین مواقعی باید برای هر یک علامت مشخصه‌ای پیدا کند تا در ذهنش از یکدیگر مجزا شوند،‌ برای مثال فردی دو نفر را با نام مشابه "هنری" می‌شناسد که یکی دوستی قدیمی تر و دیگری جدیدتر است، برای اینکه بتواند نام هریک را با هویت درست در ذهن بسپارد باید یکی از ویژگی‌های فردی آنها را به اسم وی متصل کند،‌ برای مثال می‌توان گفت که پوست صورت هنری که سابقه آشنایی بیشتری با او هست، بسیار آسیب دیده و خراب است در حالی که پوست صورت هنری که سابقه آشنایی کمتری با او وجود دارد از پوستی یکدست و صاف برخوردار است.

تمرین به یاد آوردن

یکی از تمرین‌هایی که برای به یاد آوردن آنی نام افراد می‌تواند بسیار کاربردی باشد،‌ گفتن مداوم نام آنها در حین مکالمات است. این شیوه می‌تواند تمرینی برای تقویت توجه آگاهانه مغز باشد و همچنین می‌تواند مغز را به صدای نام افراد عادت دهد،‌ با این همه نباید در طول یک مکالمه این کار را زیاد انجام داد زیرا مخاطب احساس ناخوشایندی خواهد یافت.


آغاز اختلال حافظه از دهه سوم زندگی

آغاز اختلال حافظه از دهه سوم زندگی

دانش > دانش- همشهری آنلاین: تحقیقات جدید نشان می‌دهد از دست دادن حافظه می‌تواند از اوایل دهه چهارم زندگی آغاز شود

به گزارش ایسنا، متوسط سن بروز اختلال و زوال حافظه 57 سالگی اعلا

م شده است، اما این مشکلات می‌تواند در سنین پایین‌تر نیز بروز کند.

 

در این مطالعه که به صورت آنلاین در انگلیس برگزار شده است، 11 درصد از افراد اع

لام کرده‌اند که مشکلات ضعف حافظه و فراموشی را از دهه چهارم زندگی تجربه کرده‌اند و حدود شش درصد نیز آغاز این مشکل را در دهه سوم اعلام کرده‌اند.

فراموش کردن پوشیدن جوراب در زمان ترک منزل، ناتوانی در املاء درست کلمات متداول یا در برخی موارد فراموش کردن نام خود در زمان معرفی در یک جمع از جمله مهمترین موارد فراموش کاری افراد عنوان شده است.

حدود نیمی از افراد بالای شصت سال نیز اعلام کرده‌اند که در یادآوری مسائل ساده دچار مشکل هستند که در این بین فراموش کردن نام دیگران با 37 درصد در رتبه نخست و پس از آن نام میوه‌ها، رنگ‌ها و املاء کلمات ساده قرار دارند.

این در حالی است که بیش از 92 درصد از افراد بالای شصت سال تمرینات مختلفی را برای فعال نگه داشتن مغز و پیشگیری از زوال عقل به صورت مستمر انجام می‌دهند.

محققان تأکید می‌کنند که مغز یک عضله است که انجام تمرینات مناسب می‌تواند به تقویت و بهبود عملکرد آن کمک کند.


بررسی رابطه بين رضايت زناشويی با مشکلات جسمی دوران بارداری و عوامل مرتبط با آن

بررسی رابطه بين رضايت زناشويی با مشکلات جسمی دوران بارداری و عوامل مرتبط با آن

چکیده مقاله

اختلال‌های روان فيزيولوژيايی نشانه‌های جسمی حقيقی هستند که در نتيجه عوامل هيجانی ايجاد شده يا ممکن است در اثر آن‌ها وخيم‌تر شوند. اگر واکنش به استرس ما را مستعد بيماری جسمانی می‌سازد پس رويدادهای استرس زای مکرر بايد با بيماری در ارتباط باشد. بارداری و زايمان برای اکثر زنان با استرس زيادی همراه است ميزان رضايتمندی زناشويی در اين دوران می تواند بر شدت استرس مادر تاثيرگذار بوده و مشکلات جسمانی و روانی او را تحت تاثير قرار دهد به همين دليل پژوهش حاضر به بررسی رابطه بين رضايت زناشويی و مشکلات دوران بارداری می پردازد. همچنين ارتباط بين عوامل روان شناختی با شدت مشکلات جسمی دوران بارداری می پردازد. برای بررسی اين پژوهش، روش توصيفی از نوع همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری اين پژوهش شامل کليه زنان باردار شهر خرم آباد می باشد که در تابستان 1388 به مراکز بهداشتی- درمانی مراجعه کرده اند. برای جمع آوری اطلاعات، از بين 15 مرکز بهداشتی- درمانی شهر خرم آباد 2 مرکز به صورت تصادفی انتخاب شدند و سپس از هر مرکز با کمک ماما 20 نفر (در کل 40 نفر) با استفاده از روش نمونه گيری تصادفی ساده انتخاب شدند و همزمان پرسش نامه رضايت زناشويی اينريچ با 11 خرده مقياس، و پرسشنامه مشکلات جسمی شايع دوران بارداری بر روی آزمودنی ها اجرا شد. اطلاعات به دست آمده با استفاده از روش همبستگی، رگرسيون، آزمون t و ANOVA مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. 1-بين مشکلات شايع دوران بارداری و نمره کل رضايت زناشويی رابطه معکوس و معناداری وجود دارد. 2-بين مشکلات شايع دوران دوران بارداری و متغببر هايی از قبيل سن زن و تفاوت سنی بين زن و مرد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. 3-زنان دارای مقاطع تحصيلی فوق ليسانس و سيکل درمقايسه با زنان دارای مدارک تحصيلی ديپلم و ليسانس از رضايت زناشويی پايين تری برخوردارند.بر اساس نتايج به دست آمده و با توجه به اهميت تاثير استرس دوران بارداری بر سلامت جسمانی و روانی مادر، به زوجين توصيه می شود نهايت تلاش خود را در جهت افزايش رضايتمندی زناشويی به منظور کاهش استرس مادران و به دنبال آن مشکلات جسمی دوران بارداری به کار ببرند.

برای دریافت متن کامل کلیک کنید

1


دارچین
اگر با خستگی، کلسترول بالا، سرماخوردگی، اختلالات خواب و غیره مواجه هستید دارچین را دریابید.

دارچین

این ادویه را که می‌توان در بیشتر غذاها و شیرینی‌جات استفاده کرد، برای سلامتی بی نظیر است.

در این مقاله 7 دلیل خوب ارائه می‌دهیم که هر کدامش برای تشویق به مصرف بیشتر این ادویه کافی است. با ما همراه باشید.

1- دارچین برای مقابله با سرماخوردگی و گریپ خوب است

دارچین سرشار از «آلدئید سینامیک» است که یک آنتی باکتری، ضدویروس و ضدانگل بسیار قوی محسوب می‌شود. این ادویه‌ی معطر سیستم ایمنی بدن را تحریک و تقویت می‌کند.

روش مصرف: یک قاشق چای‌خوری دارچین و دو عدد چوب میخک را در یک فنجان آب گرم بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید بجوشد.

سپس از روی شعله برداشته و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. به این محلول آب نصف لیموترش و 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. هر روز یک تا دو بار از این محلول میل کنید تا سرماخوردگی‌تان درمان شود.

2- دارچین نفخ را از بین می‌برد

همان طور که گفتیم دارچین خواص ضدعفونی کنندگی دارد و برای همین از فلور روده محافظت می‌کند. دارچین گرفتگی عضلات معده و روده را برطرف می‌سازند و با نفخ مقابله کرده و اسهال را رفع می‌کند.

روش مصرف: 150 میلی لیتر آب را روی 1 قاشق چای‌خوری چوب دارچین خرد شده یا پودر دارچین ریخته و در ظرف را بگذارید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و هر روز 3 مرتبه (بعد از غذا) از آن بنوشید. این کار را به مدت 7 تا 10 روز تکرار کنید. توجه داشته باشید که زیاده‌روی نکنید.

مصرف روزانه 1 تا 6 گرم دارچین به مدت 40 روز میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به میزان 18 تا 29 درصد کاهش می‌دهد

3- دارچین انرژی‌زا است

دارچین روی جسم و روح ما تأثیر گذاشته و انرژی‌مان را بالا می‌برد. برای همین اگر احساس خستگی و کسالت می‌کنید به سراغ دارچین بروید.

روش مصرف: روی 150 میلی گرم آب یک قاشق چای‌خوری پُر پودر دارچین بریزید. در ظرف را گذاشته و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. زمانی که احساس خستگی فیزیکی می‌کنید از این محلول بنوشید.

می‌توانید به مدت 10 روز از این نوشیدنی دارچینی برای رفع احساس خستگی‌تان استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که میزان دارچین را بیشتر نکنید.

اضافه کردن دارچین

4- دارچین میزان تری‌گلیسیرید و کلسترول را پایین می‌آورد

دارچین میزان گلیسمی خون را پایین می‌آورد و به همین دلیل میزان کلسترول خون و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد. نتایج یک پژوهش پاکستانی نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی 1 تا 6 گرم دارچین به مدت 40 روز میزان تری گلیسیرید را 23 تا 30 درصد و میزان LDL را به میزان 7 تا 27 درصد کاهش می‌دهد.

روش مصرف: روزانه یک قاشق چای‌خوری دارچین را به انواع غذاهای خود اضافه و میل کنید.

5- دارچین با پیری مقابله می‌کند

دارچین حاوی میزان قابل توجهی تانین است که قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و به همین دلیل با رادیکال‌های آزادی که باعث پیری سلول‌ها می‌شود مقابله می‌کند.

روش مصرف: روزانه 1 قاشق چای‌خوری به غذاهای خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که در مصرف دارچین نیز دچار افراط نشده و بیش از 1 قاشق در روز از این ادویه استفاده نکنید.

نتایج یک پژوهش پاکستانی نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی 1 تا 6 گرم دارچین

به مدت 40 روز میزان تری گلیسیرید را 23 تا 30 درصد و میزان LDL را به میزان 7 تا

 27 درصد کاهش می‌دهد

6- دارچین میزان گلیسمی را پایین می‌آورد

دارچین با افزایش گلیسمی بعد از صرف غذا مقابله می‌کند و به همین دلیل باعث می‌شود افراد دیابتی برای صرف غذا کمتر دچار مشکل شوند.

نتایج یک پژوهش پاکستانی که در سال 2003 انجام گرفته است نشان می‌دهد مصرف روزانه 1 تا 6 گرم دارچین به مدت 40 روز میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به میزان 18 تا 29 درصد کاهش می‌دهد.

روش مصرف: روزانه 1 قاشق چای‌خوری دارچین به غذاهای خود اضافه کنید.

دم کرده‌ی دارچین

 

7- دارچین اشتها را افزایش می‌دهد

دارچین تحریک کننده‌ی غدد بزاق و غشای مخاطی معده محسوب می‌شود. این ادویه‌ی معطر تشکیل شده از یک ترکیب قوی به نام آلدئید سینامیک است که به طور طبیعی اشتها را افزایش می‌دهد.

روش مصرف: 1 قاشق چای‌خوری دارچین را در 150 میلی لیتر آب ریخته و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و هر روز دو مرتبه نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.

این نوشیدنی برای زمانی که احساس بی اشتهایی می‌کنید موثر است. توجه داشته باشید که مصرفتان بیش از میزانی که توصیه شده است نباشد.

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


خواص هندوانه

 

هندوانههندوانه

از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است . گرما را برطرف می کند و بهترین میوه تابستان است .هندوانه به پایین آوردن فشار خون کمک می کند. هندوانه معده را تقویت می کند و پوست سفید داخل آن برای زخم گلو و دهان بسیار موثر است .مغز تخمه هندوانه، کرم های معده و روده را از بین می برد و برای ورم مثانه مفید است. هندوانه بدن را تازه و شاداب می کند و برای اشخاص گرم مزاج بسیار خوب است.آب هندوانه مخلوط با سکنجبین علاج کننده یرقان و دفع کننده سنگ کلیه است.برای خنک کردن بدن در روزهای گرم تابستان هندوانه را با شکر بخورید.هندوانه باید همیشه بین دو وعده غذایی (یعنی تقریبا سه ساعت پس از غذا و یکساعت قبل از غذا) خورده شود. زیرا اگر بلافاصله بعد از غذا مصرف شود در هضم آن اختلال ایجاد می کند. همچنین نباید آنرا با میوه های دیگر مخلوط کرد زیرا باعث تولید نفخ شکم می شود .هندوانه برای اشخاص سرد مزاج و کسانی که دارای معده سرد هستند، مناسب نیست. این اشخاص اگر تمایل به خوردن هندوانه دارند باید آنرا با شکرو عسل مصرف کنند.همچنین هندوانه در اشخاص سرد مزاج باعث درد مفاصل و ضعف جنسی می شود.هنداونه به خاطر داشتن ويتامينC و ويتامينA و بتاكاروتن و ليكوپين ، صدماتي را كه در اثر استرس، استعمال دخانيات، سموم محيطي و داروها وارد مي شود كاهش مي دهد. علاوه بر اين ابتلاء به خيلي از امراض دنياي متمدن مثل سفت و سخت شدن ديواره سرخرگ، سرطان (خصوصا سرطان پروستات) و امراض دوران پيري مثل آلزايمر و پاركينسون را كاهش مي دهد

 

هندوانه یک میوه تابستانی لطیف، آبدار، آرامبخش و مسکن التهابات درونی است که اصولا برای رفع عطش در اوج گرمای تابستان مصرف می‌شود و مورد پسند بسیاری از مردم است. طبیعت هندوانه سرد و تر است و برای افراد گرم‌مزاج بسیار مطلوب است.
هندوانه از ۹۲ درصد آب و ۸ درصد قند طبیعی تشکیل شده است و فاقد چربی است ولی سرشار از ویتامین‌های A، B، C، پروتئین، منیزیم، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و لیکوپن می‌باشد.

 

 

تخمه آجیلی آن نیز که بیشتر به نام تخمه «جابانی» معروف است از نظر ویتامین‌های A و C ضعیف است ولی منبع غنی از چربی‌های ضروری، ویتامین E، روی و کلسیم است. در ۱۰۰ گرم تخمه هندوانه ۵۹۰ کالری انرژی و در هر ۱۰ عدد آن ۵ کالری انرژی نهفته است.
خواص درمانی‌

 

هندوانه شوینده خوب کلیه‌هاست. ادرار شفافی که بعد از مصرف هندوانه از کلیه‌ها تراوش می‌شود گواه صادقی بر این ادعاست. پس از مصرف هندوانه بدن از سه طریق: ادرار، مدفوع و عرق، سموم را دفع می‌کند به همین دلیل خیلی زود شادابی و طراوت مخصوصی به انسان دست می‌دهد.

 

هندوانه منبع خوب آنتی‌اکسیدانی به نام «لیکوپن» است. لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعث رنگ قرمز هندوانه می‌شود.

 

این آنتی‌اکسیدان می‌تواند رادیکال‌های آزاد را که موجب اکسیده شدن کلسترول بد (LDL)    و رسوب آن در رگ‌های خونی می‌شود خنثی کند و از سکته‌های قلبی و مغزی و تنگی و التهاب عروق مجاری تنفسی جلوگیری کرده و شدت حملات آسم را کاهش دهد. همچنین لیکوپن می‌تواند در پیشگیری از سرطان روده و سرطان پروستات در آقایان و سرطان سینه در خانم‌ها موثر باشد.

 

به دلیل آن‌که هندوانه سرشار از پتاسیم است، در تعدیل فشار خون موثر بوده و از طریق افزایش ادرار، سدیم اضافی بدن را دفع می‌کند.

 

هندوانه صفرابر است و از ایجاد رسوبات صفراوی در کیسه صفرا و بیماری‌های کبدی جلوگیری می‌کند و می‌تواند به تعدیل چربی خون کمک کند.

تصاویر از جنین از لقاح تا تولد

تصاویر باورنکردنی از ابتدای لقاح تا تولد نوزاد


لینارت نیلسون (Lennart Nilsson) دوازده سال از عمر خود را صرف تهیه تصاویری از رشد نوزاد درون رحم کرد. این تصاویر باورنکردنی با استفاده از دوربین های معمولی مجهز به لنز ماکرو و همچنین میکروسکوپ الکترونی گرفته شده است. در این تصاویر مراحل رشد نوزاد از ابتدای لقاح تا کامل شدن جنین و تبدیل به یک نوزاد را می بینیم.

birth (0)

 

اسپرم در لوله فالوپ (لوله شیپور رحمی)

birth (1)

 

تخمک

birth (2)

 

یه قرار ملاقات... اما نه معمولی!

birth (3)

لوله فالوپ

birth (4)

 

دو اسپرم در تماس با تخمک

birth (5)

 

اسپرم برنده!

birth (6)

 

اسپرم

birth (7)

 

روز پنجم-ششم

birth (8)

روز هشتم. جنین به دیوار رحم چسبده است.

birth (9)

 

مغز جنین شکل می گیرد.

birth (10)

 

روز ۲۴ام. بعد از ۱۸ روز قلب شروع به شکل گیری می کند. می دانیم که جنین یک ماه هیچ استخوانی ندارد.

birth (11)

 

4 هفته

birth (12)

4-5 هفته

birth (13)

 

هفته پنجم: تقریبا ۹ میلی متر. به وضوح صورت جنین با سوراخ چشم و بینی و دهان مشخص است.

birth (14)

 

40 روز بعد.

 birth (15)

 

هفته هشتم. جنین به سرعت در کیسه رحمی رشد می کند.

birth (16)

 

هفته دهم. پلک ها نیمه باز هستند. در روزهای آتی کاملا بسته خواهند شد.

birth (17)

 

هفته شانزدهم. جنین از دست هایش برای شناخت محیط پیرامونش استفاده می کند.

birth (18)

 

شبکه ای از رگ های خونی را مشاهده می کنید. در واقع بدن در حال ساخت استخوان است و این رگ ها تغذیه کننده استخوان بدن خواهند بود.

birth (19)

 

هفته هجدهم. ابعاد تقریبا ۱۴ سانتی متر. اکنون می تواند صدا های بیرون را درک کند.

birth (20)

 

هفته نوزدهم.

birth (21)

 

هفته بیستم. تقریبا ۲۰ سانتی متر. موهای پشمالویی بر روی سر و صورت نوزاد ایجاد می شود. این موها را با نام لانوگو (lanugo) می شناسند.

birth (22)

 

هفته بیست و چهارم

birth (23)

 

هفته بیست و ششم

birth (24)

 

ماه بعد. جنین کامل شده و نوزاد آماده ترک رحم می شود. در این زمان جنین به سمت پایین می چرخد تا راحت تر بتواند خارج شود

birth (25)

 

هفته ۳۶ ام. نوزاد چهار هفته دیگر دنیای بیرون را خواهد دید.


شبی در برزخ

 
سلام عزیزتو مثل گلی                                 
+ نوشته شده در  چهارشنبه چهاردهم فروردین 1392ساعت 4:7  توسط hossein  |  آرشیو نظرات

 

نام كتاب : شبى در برزخ
نام نويسنده : حسن عسكرى راد

از مرگ تا قيامت
تا آن گاه كه مرگ هر يك فرا رسد (و پرده به كنار رود و چشم برزخى بينا شود او) آگاه و پشيمان شده ، گويد: پروردگارا، مرا باز گردان تا شايد به جبران گذشته عمل صالح به جا آورم .
(به او خطاب شود:) هرگز! و اين (تقاضاى بازگشت) را از حسرت گويد (ولى ديگر ثمرى ندارد) و پشت سر آنها برزخ است تا روزى كه برانگيخته شوند. پس آن گاه كه نفحه صور (شيپور رستاخيز) دميده شد، ديگر نسب و خويشى در ميانشان نماند و كسى از كس ‍ ديگر حال نپرسد.
مؤمنون (13) آيه 99
پيشگفتار
بى ترديد هر كس شديدا مايل است بداند، سرنوشتش در پايان حيات دنيوى چه مى شود و كار او بعد از مرگ به كجا مى كشد، روحش به كجا مى رود و بر پيكر بى روح او چه خواهد آمد. انسان گاه و بى گاه كه تنهاست يا به بيمارى سختى مبتلا مى شود، وقتى به مردن و خاموشى چراغ عمر مى انديشد يك نوع ترس و نگرانى خاصى به وى دست مى دهد، و چون قادر نيست هيچ گونه نفس ‍ خويش را آرام كند، سعى مى كند فكرش را جمع كند و به گونه اى خويشتن را از آن وادى نجات دهد. اين حالت اضطراب ، براى پيروان همه اديان الهى كه معتقد به معاد و حيات ديگرى براى انسان هستند، وجود دارد.
همه ايمان آوردگان با باورهاى قلبى به خدا و قيامت به جا آوردن دستورهاى دينى خود، هر چند به فضل خدا اميدوارند و انتظار دارند كه با لطف او در رستاخيز، جايگاه خوبى داشته باشند، اما موضوع مرگ و تصوير تاريك انسان لحظه جدايى با همه كس و همه چيز، فكر انسان را پريشان مى سازد.
لذا آنجا كه حب نفس و ميل قهرى و غريزى انسان به بقا، با پديده مرگ كه اساسش ظاهرا بر فنا و جدايى است در تضاد است ، از اين رو نگرش انسان به مرگ ، كه او را از خواسته هاى طبيعى اش محروم مى سازد، نگاهى ترس آور و تواءم با ابهام است . به طور طبيعى هيچ كس نيست كه از مرگ نترسد و جز انبيا و معصومين عليهماالسلام كه به خواست الهى يك نوع اتصال خاص با كائنات و ملكوت و مجردات را دارا هستند و مرگ را از زاويه وراى زمان مى نگرند و حوادث و حقايق بعد از آن را مى بينند و نيز اولياى خدا كه مقامى ويژه دارند، هر انسانى ، حتى متقى به ميزان دلبستگى به دنيا و ايمان و اعمالش ، مرگ را در درجات شدت و ضعف ، يك پديده ناخوشايند مى شناسد و پيوسته از آن گريزان است .
نقل است امام هادى عليه السلام روزى به عيادت يكى از ياورانش رفت . او كه بيمار در بستر مرگ بود و از مردن ترس و هراس ‍ داشت ، امام عليه السلام به او فرمود: (( تخاف من الموت لانك لاتعرفه )) (1) تو از مرگ مى ترسى ، چون از آن شناخت ندارى . ))
روشن است كه دليل اين هراس ، بى خبرى انسان از مرگ و وقايع بعد از آن است ، چرا كه از ابتداى خلقت تاكنون ، هر كس كه مرگ را تجربه كرده ، باز نگشته است تا ديگران را از اخبار آن آگاه سازد. اگر در طول دوره آفرينش انسان ، كسانى بر اساس معجزه زنده شده اند، نمونه هايى براى آشنايى ذهن انسان با واقعيت مرگ بوده ، نه به دست آوردن اوضاع و اخبار مربوط به سرنوشت روح و بدن او بعد از مرگ . شايد همين راز، يك لطف الهى يا يك نوع آزمايش و ارزيابى انسان است ، كه تا خاتمه ، اين هيچ كس نبايد به اين سر مكنون دست يابد.
آگاهى ما تنها آن چيزى است كه از طريق كتب آسمانى و انبيا عليهما السلام بر اساس فهم و درك آدمى موجود است . همه آنها هر چند شواهد و بينات مستندد، اما مملوس قوا و حواس انسان نيستند. ارزيابى از آن عالم چون با حواس ظاهرى محال است ، هيچ گاه آدمى تا زنده است با ابزار مادى نمى تواند به واقعيت جهان بعد از مرگ دست يابد.
فرد مؤمن هر چند از طريق نشانه ها و باورهاى دينى ، مساءله بعد از مرگ و حساب و كتاب قيامت را باور كند، چون هنوز خود آن را نديده و تجربه نكرده است ، قلبا از مرگ و معاد تشويق دارد و به آن به صورت ابهام مى نگرد. بسيارى از حوادث مسلم دوره هاى كهن تاريخى (چه دينى و چه ملى) با آن كه سينه به سينه نقل شده و از گذشته به يادگار مانده است ، هنوز برخى در مورد آنها ترديد دارند.
قصه هاى دينى و ماجراهاى عبرت انگيزى ؛ چون طوفان نوح ، سرگذشت قوم عاد و ثمود، زندگى سراسر تجربه و آزمايش حضرت ابراهيم عليه السلام ، قصه تلخ و شيرين حضرت يوسف عليه السلام ، داستان بنى اسرائيل و غرق شدن فرعونيان و سند شدن پيكر فرعون ، سرگذشت آموزنده اصحاب كهف ، بعثت حضرت محمد صلى الله عليه وآله و زندگى پر نشيب و فراز يك انسان درس ‍ نخوانده ، حيات افتخارآميز حضرت امام على عليه السلام ، حادثه تاريخى عاشورا و نهضت استثنايى امام حسين عليه السلام براى احياى دين و... هر چند براى بسيارى از ما آشناست و از مشاهدات پيشينيان به ما گزارش شده است ، امّا براى خودمان ، مثل آنها كه در زمان حوادث و وقايع شاهد قضايا بوده اند، نمى تواند ملموس و قابل درك باشد، چه رسد به اين كه انسان بخواهد به چيزى مانند برپايى قيامت و معاد در حالى كه زمان وقوعش در آينده است ، به صورت مشهود معتقد و مطمئن شود.
چيزى كه هست يك نكته در همه قرون و اعصار ثابت مانده و امروز و هر روز نيز شاهديم كه هر لحظه آدمى مواجه با مرگ ديگران است . چه كسى مى تواند مدعى شود تاكنون هيچ كس از خويشان و دوستانش اين سفر بى بازگشت را نرفته باشد؟ مع الوصف همين پديده مرگ ، با اين همه قطعى و حتمى بودنش ، بسيارى از آدم ها را نتوانسته تكان دهد كه بينديشند براى چه آمده اند و به كجا مى روند، امّا در عين حال در اصل قصه مرگ محتوم ، منكر و مؤمن به خدا مشتركند كه بله مرگ حتمى است و به اصطلاح اين شتر، روزى در خانه هركسى خواهد خوابيد، با اين تفاوت ، آن كه منكر معاد و حيات بعدى است ، ترس از مرگى دارد كه رشته حياتش را از دنيا و علايق دنيوى قطع كند و زندگى اش را در هم پيچيد، او را براى هميشه از خانواده اش جدا و وجود نازنينش را نيست و نابود سازد و تمام ، و آن كه به خدا و حادثه رستاخيز ايمان دارد، ترس از مرگى دارد كه مطمئن نيست تكليفش بعد از آن چيست . يك انسان معتقد به جهان بينى توحيدى و مؤ اخذه اعمال پس از مرگ ، هر چند به فضل خدا اميدوار است ، امّا بر اساس مبانى اعتقادى و محاسبه نفس خويش ، نگران است كه چگونه مراحل بعد از مرگ را طى خواهد كرد. هر وقت به ياد مرگ مى افتد و به حساب و كتاب اعمالش مى انديشد، خصوصا در سالهايى كه جوانى را پشت سرگذاشت ، نگرانى ناشناخته بر وجودش سايه مى افكند و او را به تشويق وا مى دارد.برای دریافت کل داستان اینجا کلیک کن

تانحسن عسكرى راد اسفند 1376


آخرین مطالب ...
» کم‌خوابی میزان تستوسترون مردان را کاهش می‌دهد
» کم‌خوابی با مرگ زودرس ارتباط دارد
» مغز در خواب، خود را Reset می‌کندl
» خواب به تقویت حافظه کمک می‌کند
» تقویت کننده‌های حافظه
» چطور نام کسی را فراموش نکنیم؟
» آغاز اختلال حافظه از دهه سوم زندگی
» بررسی رابطه بين رضايت زناشويی با مشکلات جسمی دوران بارداری و عوامل مرتبط با آن
» دارچین
» خواص هندوانه
» تصاویر از جنین از لقاح تا تولد
» شبی در برزخ
» حفظ زیبایی در دوران بارداری
» نئاندرتال‌ها چقدر انسان بودند؟
» آشنایی با خواص گل‌گاوزبان
» ماجراي شكارچي شگفت انگيز قاره استراليا كه منقرض شد
» نئاندرتال‌ها چقدر انسان بودند؟

Home | FeedBack

Copyright © 2008 LoxBlog.Com . All Rights Reserved. Translation Www.NazTarin.Com